آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس

امیرمسعود عابدین_ F-35 لایتنینگ II پیشرفته ترین جنگنده در قرن بیست ویکم است؛ دارارگریزی و ترکیب حسگرهای پیشرفته، امکان دسترسی به محیط های استراتژیک و افزایش آگاهی از موقعیت را برای این هواپیما به ارمغان می آورند.

هواپیمای F-35 هم مانند F-22 رپتور، قابلیت رادارگریزی بی نظیری را در میدان نبرد به ارمغان می آورد. F-22 برای تسلط هوایی و شکست تهدیدهای مرتبط با نیروی هوایی، ارتش، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

این دو هواپیماها مکمل یکدیگرند و زمانی که رپتور و لایتنینگ II به هم می رسند، قدرت یکدیگر را نمایان می کنند.

آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس

اما آیا رادارهای سامانه های پیشرفته دفاع هوایی مانند S-400 روسی می توانند F-22 و F-35 را شناسایی کنند و در نتیجه آنها را در معرض خطر جدی قرار دهند؟

اریک ویکلاند، متخصص سابق عملیات نیروی دریایی ایالات متحده چنین توضیح می دهد: «بله، می تواند …، اما این واقعیت با هشدار مهمی همراه است، چیزی که روسیه نمی خواهد شما بدانید. زمانی که رادار اس-400 بتواند روی F-22 یا F-35 قفل شود، خیلی دیر شده و این هواپیماها قبلاً موشک ها یا مهمات متناسب را برای از بین بردن رادار اس-400 مهمات شلیک کرده اند».

آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس

هنگام استفاده از رادار علیه هر چیزی، بین «تشخیص» و به دست آوردن «قفل سلاح» تفاوت وجود دارد. بدون قفل رادار نمی توانید با آنچه ردیابی می کنید، با موفقیت درگیر شوید؛ بنابراین سامانه پدافند S-400 می تواند بسته به شرایط، «قفل سلاح» را روی F-22 یا F-35 از فاصله 30 تا 50 کیلومتری انجام دهد.

نکته بد برای S-400 آن است که هواپیماهای F-22 یا F-35 می توانند بمب های JDAM یا SDB II را خیلی قبل تر از رسیدن به هدف رها کنند. یک فروند F-35 می تواند موشک AGM-88 HARM (ضدتشعشع با سرعت بالا) را قبل از آنکه پدافند اس-400 روی جنگنده قفل کند، شلیک کند. این ویژگی بدان معناست که این هواپیماها می توانند قبل از اینکه اس-400 ماموریت خود را آغاز کند، ماموریت خود را که همان انهدام سامانه پدافند اس-400 است، به انجام برسانند.

منبع: theaviationgeekclub

54322

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا رادار S-400 می تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟ /عکس"، کلیک کنید.