تقویت یادگیری کودکان

تشویق کودکان به انجام فعالیت های بدنی

کودکان انرژی زیادی دارند به همین علت شما باید مطمین شوید که آن ها از طریق روش های مناسبی مانند ورزش مهارت های بدنی خود را به درستی بهبود می بخشند. انجام فعالیت های بدنی به کودکان کمک می کند تا در پایان یک روز پرهیاهو خواب با کیفیت تری داشته باشند. بازی های تیمی علاوه بر اینکه کار گروهی آن ها را تقویت می کند باعث تمرکز بهتر، سرعت تفکر بالاتر، انرژی ذهنی و احساسی بیشتر، خلاقیت بهتر و تقویت مهارت های حل مسیله آن ها می شود.

تقویت یادگیری کودکان

ست کامل لباس لاک پشت های نینجا جدید ، یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولاتی است که در سایت ما یافت می شود

مصرف غذاهای مقوی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل نقش زیادی در تقویت حافظه کودکان دارد. کودکانی که تغذیه مناسبی دارند علاوه بر داشتن انرژی کافی برای انجام کارهای خود، در بخش یادگیری و آموزش بهتر عمل می کنند. 6 غذایی که در ادامه بررسی می کنیم نقش زیادی در رشد مغز کودکانتان دارد.

  • تخم مرغ: پروتیین و مواد مغذی موجود در تخم مرغ نقش زیادی در تمرکز کودکان دارد. کودکان می توانند تخم مرغ را به عنوان یک صبحانه کاملاً یا میان وعده عصر گاهی مصرف کنند. این ماده غذایی به فرزندانتان کمک می کند تا بدون افت انرژی ساعات دیگر روز را در تکاپو باشند.
  • سبزیجات: سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم پیچ به دلیل ویتامین ها و مواد مغذی سرشاری که دارند علاوه بر اینکه احتمال ابتلا به زوال عقل در سنین پایین را کاهش می دهند، سرشار از اکسیدان هستند و باعث رشد سلول های جدید مغز می شوند. شما می توانید سبزیجات را در قالب سالاد درست کنید یا با کمی خلاقیت آن ها را با روغن زیتون و نمک بپزید و چیپس کلم پیچ درست کنید.
  • ماهی: امگا 3 موجود در ماهی منبع خوبی برای تقویت حافظه است و از کاهش مهارت های ذهنی جلوگیری می کند.
  • سیب و آلو: بیشتر بچه ها شیرینی جات را دوست دارند. سیب و آلو میوه هایی هستند که به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در خود با کاهش مهارت های ذهنی مبارزه می کنند و باعث تقویت حافظه کودکان می شوند.
  • بلغور جو دوسر: بلغور جو دوسر سرشار از فیبر است و برای قلب و مغز مفید می باشد. بر اساس مطالعات انجام شده کودکانی که از این ماده غذایی استفاده می کنند نسبت به کودکانی که غلات شیرین را ترجیح می دهند کارهای مربوط به حافظه را بهتر انجام می دهند.
  • آجیل: اسیدهای چرب ضروری، پروتیین ها، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آجیل می تواند روحیه و سیستم عصبی کودکان را تقویت کند.

خواندن خواندن

جالب است بدانید والدینی که 15 دقیقه قبل از خواب فرزندشان برای آن ها کتاب می خوانند حافظه، واژگان و دامنه توجه کودکان خود را افزایش می دهند. مطالعه کتاب باعث می شود تا فرزند شما در بزرگسالی نیز به مطالعه کردن عادت کند.

انجام یک کار در یک زمان

بر اساس یکی از مطالعاتی که در سال های اخیر انجام شد تمرکز روی بیشتر از یک چیز به صورت هم زمان برای کودکانی که در سنین دبستان هستند کمی دشوار است! شما می توانید به جای خواستن چند کار به صورت هم زمان از کودک خود، او را تشویق کنید تا با ابتکار و خلاقیتش کارها را اولویت بندی کند و به ترتیب آن ها را انجام دهد. این کار باعث می شود تا کودک شما تشویق شود روی یک کار تمرکز کند و آن را به خوبی انجام دهد.

کاهش زمان استفاده از موبایل

در حال حاضر اکثر کودکان به بازی با موبایل ها، تبلت ها یا کامپیوترها علاقه مند. برای تقویت حافظه کودکان خود بهتر است تایم مشخصی را برای این بازی ها تعیین کنید همچنین می توانید با هدیه دادن بازی های فیزیکی و سنتی خلاقیت و تفکرشان را در حین تفریح پرورش دهید.

آموزش صحیح مغز

بازی کردن ذهن را تحریک می کند و یک راهکار عالی برای گذراندن لحظات خوب و با کیفیت در کنار کودکان است. بازی های کارتی، پازل ها، کلمات متقاطع، بازی های رومیزی یا پازل های ریاضی یک راه عالی برای درگیر کردن ذهن، دور نگه داشتن کودکان از صفحه نمایش و بهبود قابلیت های مغز آن ها است. شما با این کار رشد شناختی کودک خود و نحوه برخورد آن با وظیفه مد نظر را به خوبی پیگیری می کنید.

نفوذ عجیب موسیقی

مطالعات انجام شده حاکی از آن هستند که برخی از موسیقی ها عملکرد تحصیلی کودکان را بهبود می بخشند و به آن ها کمک می کنند تا در انجام تکالیف خود تمرکز بیشتری داشته باشند. کودکانی که در سنین پایین نواختن یک ساز جدید را یاد می گیرند علاوه بر آموختن تعهد و فداکاری، یاد می گیرند که با تمرکز روی یک کار سخت می توانند به آن برسند.

حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

اگر کودک شما هنگام انجام کارهای خود با سر و صدا مشکل دارد، می توانید زمانی که او مشغول یک فعالیت است محیط مناسبی را فراهم کنید تا راحت تر تمرکز کند؛ به عنوان مثال تلویزیون را خاموش کنید یا با کسی صحبت نکنید. خرید لباس شخصیت های کارتونی  نکته مثبتی را به کودک یادآوری خواهند کرد.

مهارت های ارتباطی

ارتباط برقرار کردن  به معنی بروز دادن افکار و عواطف است اما نه فقط با صحبت بلکه با اشکال، حرکات بدن و کمک های بصری.

والدین و مراقبان با ایجاد یک فضای مناسب در خانه برای ارتباط برقرار کردن، کودکان خود به خود ترقیب میشوند تا خوب گوش دادن را بیاموزند.

زمانی که با کودکان به طور مداوم ارتباط برقرار کنید، آنها یاد میگیرند که یادداشت کنند و در عین حال سوال بپرسند؛همچنین میتوانید همراه آنها کتاب بخوانید تا فرزندان با عکس ها و نوشته ها آشنا شوند.

همکاری

یکی از راه های تست شده برای تقویت یادگیری در کودکان فعالیت های گروهی است. در همکاری گروهی، شما به کودکتان مزایای گروهی کار کردن برای رسیدن به هدف را آموزش میدهید.

این به کودکان آموزش میدهد که برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش کنند و کسانی که سد راه رسیدنشان به موفقیت هستند را کنار بگذارند.

این فعالیت همچنین در آنها رشد شخصیتی رهبر را پرورش میدهد که میتواند مشکلات گروه را سنجیده و آنرا حل کند.

با هر دستاوردی جشن بگیرید

اهمیتی ندارد دستاورد چقدر کوچک است، بسیار مهم است که آنها را برای کودکتان جشن بگیرید؛ مخصوصا زمانی که کودکتان پیش دبستانی میرود.

در این زمان فرزندان به انرژی مثبت و انگیزه ای که شما به آنها میبخشید نیاز دارند تا با انگیزه یاد بگیرند و سعی کنند خود را بهتر نمایند.

انگیزه دادن به فرزندان توسط والدین و یا مراقبین باعث میشود کودک بهتر و بیشتر تلاش کند تا بیشتر یاد بگیرد که این ذهن اورا تقویت مینماید.

در این مقاله راهکارهای تقویت حافظه کودکان را با یکدیگر بررسی کردیم. علاوه بر این موارد شما می توانید با دادن مسیولیت های روزانه به فرزندتان باعث بهبود توجه و تمرکز آن ها شوید؛ به عنوان مثال بر اساس سن کودکتان به او مسیولیت بدهید تا کمد شخصی اش را مرتب یا میز غذا را آماده کند. اگر همچنان به دنبال شناخت روش های بیشتر برای تقویت حافظه خود یا فرزندانتان هستید، می توانید را تماشا کنید. ساده ترین راه خرید لباس دختر کفشدوزکی سایت کودکانه 24 است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقویت یادگیری کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقویت یادگیری کودکان"، کلیک کنید.