آموزش ریست فکتوری گوشی های مختلف

در این قسمت از سری آموزش تعمیرات موبایل از مبتدی تا حرفه ای به سراغ آموزش ریست فکتوری گوشی های مختلف می رویم

اگر مدت زیادی از گوشی هوشمند خود استفاده می کنید، قطعا به ریست فکتوری کردن آن نیاز خواهید داشت. ریست فکتوری یا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه موجب می شود سرعت گوشی هوشمند تان زیاد شود و تمامی عوامل مخرب مانند ویروس ها و بدافزار ها از آن حذف شوند. به منظور انجام این کار باید متناسب با نوع گوشی خود به سراغ روش مناسب برای تنظیمات کارخانه گوشی آمده و از این طریق گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

در همین راستا در این مطلب از قصد داریم تا شما را نحوه بازگردانی گوشی به حالت کارخانه آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارایه دهیم، پس با ما همراه باشید تا در مورد نحوه انجام این کار در گوشی‌های مختلف توضیحاتی را به شما ارایه دهیم.

ریست فکتوری چیست و چرا باید گوشی را ریست فکتوری کرد؟

پیش از آن که بخواهیم به پاسخ دهیم که چگونه گوشی را ریست فکتوری کنیم، نیاز است تا در مورد اهمیت انجام این کار توضیحاتی را به شما ارایه دهیم. کاربران گوشی های هوشمند ممکن است به دلایل مختلف گوشی خود را ریست و به تنظیمات کارخانه برگردانند.

در اکثر مواقع افرادی که قصد دارند تا گوشی خود را به فروش برسانند و به شخص دیگری بدهند، نیاز دارند تا اطلاعات گوشی خود را به صورت کامل حذف و امکان برگرداندن اطلاعات را از بین ببرند. در چنین شرایطی ساده ترین و بهترین روش ریست فکتوری کردن گوشی است.

دلیل دیگری که باعث می‌شود تا برخی از کاربران فرآیند تنظیمات کارخانه گوشی را انجام دهند، بروز مشکلات نرم افزاری در سیستم عامل گوشی است. از آن جایی که ممکن است سیستم عامل شما با مشکل مواجه شود، اگر نتوانستید با ریست کردن معمول سیستم عامل گوشی خود را درست کنید، در چنین شرایطی نیاز است تا اقدام به بازگردانی گوشی به حالت کارخانه کنید.

قبل از ریست فکتوری کردن چه کارهایی باید بکنیم

در صورتی که قصد دارید تا فرآیند ریست فکتوری کردن گوشی را انجام دهید، باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید و چند اقدام انجام دهید. در وهله اول نیاز است تا ابتدا تمام داده‌هایی را که نمی‌خواهید از دست بدهید را در دستگاه دیگری ذخیره کنید. برای آن که عکس‌ها و ویدیوهایتان در طی ریست فکتوری از بین نرود، می‌توانید برای اطمینان، از طریق کابل USB اطلاعات خود را به یک کامپیوتر انتقال دهید و فرآیند پشتیبان گیری از داده‌ها را انجام دهید.

موضوع مهمی که باید بدانید این است که داده‌هایی که در حافظه داخلی گوشی شما ذخیره شده است، با احتمال بالا پس از ریست فکتوری از بین خواهند رفت، این در حالی است که داده‌هایی که در حافظه جانبی قرار می‌گیرند، با ریست فکتوری حذف نخواهند شد.

آموزش ریست فکتوری گوشی اندروید

در صورتی که قصد دارید تا اقدام به ریست فکتوری کردن گوشی کنید، باید به این نکته توجه کنید که گوشی‌های اندرویدی به صورت دوره‌ای از برنامه ها، عکس ها، پیام ها، سابقه تماس و تنظیمات دستگاه شما پشتیبان گیری می‌کنند. در صورتی که گوشی شما به اکانت جیمیل تان متصل باشد، پس از ریست فکتوری و اتصال دوباره به اکانت خود، می‌توانید این اطلاعات را برگردانید. پس از بررسی این مسیله، اگر بخواهیم شما را با نحوه بازگردانی گوشی به حالت کارخانه در گوشی‌های اندروید مختلف آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریست فکتوری گوشی Google Pixel

به منظور ریست فکتوری کردن گوشی گوگل پیکسل باید تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

سپس باید به پایین صفحه بروید و روی گزینه System بزنید.

با انجام این کار گوشی شما یک بار ریست می‌شود و ممکن است انجام این کار چند دقیقه طول بکشد. پس از راه اندازی مجدد، گوشی شما ریست فکتوری می‌شود و می‌توانید مثل روز اول از آن استفاده کنید.

ریست فکتوری کردن گوشی سامسونگ

پس از انتخاب این گزینه باید دوباره به پایین صفحه آمده و گزینه Reset را انتخاب کنید.

پس از انجام این کار دستگاه شما یک بار ریست می‌شود و سپس فرآیند بازگردانی گوشی به حالت کارخانه آغاز می‌شود.

ریست فکتوری کردن گوشی شیایومی

همانند سامسونگ، شرکت شیایومی از نسخه اندروید اصلی که توسط گوگل ارایه می‌شود و در گوشی‌های پیکسل وجود دارد استفاده نکرده و سعی کرده تا از نظر ظاهری و UI سیستم عامل اندروید را بروزرسانی و بهینه کند. این موضوع باعث شده تا فرآیند ریست فکتوری کردن گوشی شیایومی متفاوت باشد و برای انجام این کار نیاز است تا مراحل مختلفی را طی کنید.

به منظور ریست فکتوری کردن گوشی شیایومی باید بخش تنظیمات گوشی خود را باز کنید.

با انجام این کار راه اندازی مجدد گوشی انجام می‌شود و پس از ریست کردن فرآیند بازگردانی گوشی به حالت کارخانه انجام می‌شود.

ریست فکتوری کردن گوشی نوکیا

نکات مهم قبل از ریست فکتوری کردن گوشی آیفون

برخلاف گوشی‌های اندرویدی که فرآیند ریست فکتوری کردن آن‌ها تا حد قابل توجهی شبیه به هم است اما اگر قصد دارید تا گوشی آیفون خود را ریست کنید، نیاز است تا از روش دیگری استفاده کنید.

آموزش بازگردانی گوشی به حالت کارخانه در آیفون

در صورتی که پس از ریست فکتوری کردن گوشی قصد دارید تا دستگاه خود را نگه دارید، می‌توانید دوباره وارد اکانت اپل‌ای دی خود شده و اطلاعات پشتیبان گیری شده خود را که در iCloud ذخیره شده را برگردانید.

آموزش ریست فکتوری با استفاده از iTunes

همان طوری که در بخش قبلی مشاهده می‌کنید، زمانی که قصد دارید تا اقدام به بازگردانی گوشی به حالت کارخانه کنید، نیاز است تا رمز عبور دستگاه گوشی خود را وارد کنید. با این حال، شرکت اپل این امکان را به وجود آورده تا افرادی که رمز عبور خود را فراموش کرده اند، بتوانند با استفاده از iTunes گوشی خود را ریست فکتوری کنید.

در بخش بعدی باید روی گزینه Restore iPhone کلیک کنید. با انجام این کار اپلیکیشن آیتونز از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید قبل از ریست فکتوری کردن گوشی از تنظیمات آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا خیر؟

حرف آخر

در این مطلب به بررسی نحوه ریست فکتوری کردن گوشی نگاهی انداخته و بیان کردیم که چگونه می‌توانید گوشی اندروید و iOS خود را به سرعت ریست فکتوری کنید. همان طوری که مشاهده کردید، نیاز است تا پیش از ریست فکتوری گوشی چند اقدام مهم انجام داده و از داده‌های خود پشتیبان تهیه کنید تا پس از بازگردانی گوشی به حالت کارخانه بتوانید به اطلاعات تان دسترسی داشته باشید.

در صورتی که تجربه خاصی از ریست فکتوری کردن گوشی دارید، می‌توانید تجربیات و دیدگاه‌های خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک گذاشته و از این طریق به سایر کاربران کمک کنید تا بتوانند بدون مشکل گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش ریست فکتوری گوشی های مختلف" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش ریست فکتوری گوشی های مختلف"، کلیک کنید.