انواع کابل مهاری دکل

انواع کابل مهاری دکل

کابل مهاری دکل، یکی از مهم‌ترین متعلقات مورد استفاده در نصب دکل مهاری است. معمولا برای حفظ تعادل و نگهداری دکل‌ مهاری، از یک نوع سیم مهار استفاده می‌شود. با توجه به خطرات احتمالی که در نصب و راه ‌اندازی این دکل ‌ها وجود دارند، نباید هیچ مشکلی از نظر مقاومت داشته باشند. کابل دکل مهاری، یک اتصال مقاوم و ایمن را برای سازه فراهم می ‌کند. مطمئنا انتخاب این قطعه، در ساختار دکل موثر خواهد بود، پس باید یک انتخاب هوشمندانه میان انواع آن داشته باشید.

ساختار کابل مهاری

کابل مهاری فونداسیون دکل از تعدادی مفتول به هم بافته شده تشکیل می ‌شود، معمولا تعداد این مفتول‌ ها ۷ و ۱۹ عدد است. جنس مفتول ‌های به کار رفته در ساختار این سیم‌ های مهار، فولادی گانوانیزه گرم یا سرد است. جنس مفتول کابل مهاری باعث می شود، مقاومت زیادی در برابر فشار و کشش داشته باشد. به بخش مرکزی سیم، مغزی گفته می ‌شود که رشته ‌ها به آن تابیده شده‌اند. این مغزی از دو جنس فولادی و الیافی است ، هر کدام از این مغزی ‌ها با قطر‌های مختلف، در کابل‌ های مهاری مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

انواع کابل مهاری از نظر بافت

کابل دکل مهاری با بافت ‌های مختلف در کارخانه تولید می ‌شود، انتخاب نوع آن، وابسته به نوع استفاده و میزان تحمل فشار است.

بافت سیل

در کابل مهاری دکل با بافت سیل، مفتول ‌هایی که دور مفتول اصلی قرار میگیرند، از نظر تعداد با یک‌دیگر مساوی هستند. تمام این مفتول ‌ها در کنار هم، رشته طناب اصلی را تشکیل می ‌دهند. قطر این مفتول‌ ها در هر ردیف، یکسان است، اما قطر مفتول‌ های درونی بیشتر از مفتول ‌های بیرونی است.

بافت فیلر

در این نوع بافت کابل انواع فونداسیون دکل ، تمام ردیف‌ ها از نظر قطر، برابر هستند. در فضای خالی میان ردیف بیرونی و ردیف درونی، مفتول‌ های نازکی قرار میگیرند که به آن‌ها فیلر گفته می ‌شود. طناب‌ های فیلر دارای سطح فلزی بیشتری هستند، همچنین از مقاومت سایشی و انعطاف بیشتری برخوردار هستند.

بافت یک در میان

در نوع بافت این سیم مهار، مفتول‌ های ضخیم و نازک به صورت یک در میان در ردیف بیرونی، وجود دارند. با توجه به ترکیبی بودن مفتول‌ های ضخیم و نازک در ردیف بیرونی، کابل‌ هایی با بافت یک در میان، دارای انعطاف بیشتری هستند.

بافت استاندارد

در نوع بافت استاندارد، مفتول‌ های تشکیل دهنده هر رشته، از نظر قطر با یک‌دیگر مساوی هستند. با توجه به این که این نوع سیم ‌ها از قابلیت انعطاف زیادی برخوردار هستند، کاربرد متنوعی در صنعت دارند.‌

انتخاب کابل مهاری مناسب

عوامل مختلفی در انتخاب کابل دکل مهاری، موثر هستند، مواردی مانند مقاومت، وزن، قدرت و انعطاف پذیری،‌ باید در نظر گرفته شوند. در واقع با در نظر گرفتن این معیار‌ها، می ‌توان بهترین انتخاب را برای هر نوع دکل خاص داشت. به عنوان مثال، در مواردی که دکل در محیط‌ های کوهستانی یا ارتفاعات بلند قرار داشته باشد، از سیم نمره ۸ استفاده می‌ شود. در غیر این صورت نمره ۶، گزینه مناسبی برای  دکل مهاری است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع کابل مهاری دکل" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع کابل مهاری دکل"، کلیک کنید.