برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-TZ110

نقدر و برسی

دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-TZ110

بررسی کنید

دوربین پاناسونیک Lumix DMC-TZ110

در سال 2014، پاناسونیک FZ1000 را معرفی کرد، اولین باری که از سنسورهای بزرگ 1 اینچی در دوربین های کامپکت خود استفاده کرد و آنقدر خوب عمل کرد که وب سایت DPreview جایزه طلایی خود را به آن اهدا کرد. پاناسونیک سپس دوربین TZ110 را معرفی کرد که باز هم از همان سنسور پیشرفته 1 اینچی برای رقابت با مدل محبوب و شناخته شده سونی یعنی Sony RX100 IV از نظر اندازه سنسور و کیفیت تصویر استفاده می کند، برنده پاناسونیک برای این دوربین FZ1000 طولانی لنز زوم اگرچه استفاده از لنز FZ1000 در دوربین های کامپکت و جیبی به دلیل زوم بسیار بالا و دیافراگم باز تقریبا غیرممکن است، پاناسونیک توانسته است لنز معادل 250-250 میلی متر با دیافراگم f/2.8 کمی کمتر از زوم 5.9 بسازد. این دوربین شکل آکاردئونی سه قسمتی باز و بسته این لنز به همراه لرزشگیر بسیار پیشرفته در آن، طراحی بسیار قدرتمندی است که سونی به هیچ وجه نمی تواند با آن مطابقت کند.

بدنه دوربین پاناسونیک Lumix DMC-TZ110 فلزی و بسیار خوش ساخت است و دسته آن به خوبی در دست قرار می گیرد. در پشت دوربین علاوه بر صفحه نمایش LCD لمسی 3 اینچی، منظره یاب الکترونیکی نیز برای عکاسی در نور شدید تعبیه شده است. وضوح صفحه نمایش این دوربین 1.04 میلیون نقطه و وضوح اپتیکال 1.166 میلیون نقطه است. منظره یاب دارای بزرگنمایی 0.46x و پوشش 100 درصدی فریم است. همچنین به دلیل کوچک بودن دوربین، نمایشگر آن ثابت است.

بدنه بالایی دوربین پاناسونیک Lumix DMC-TZ110 بسیار بی صدا طراحی شده است. علاوه بر پیچ های چرخشی برای تنظیم حالت نوردهی به صورت M/A/S/P و دکمه تغییر نوردهی (شدت نور)، دکمه زوم الکترونیکی اطراف دکمه شاتر را نیز مشاهده می کنیم. این دوربین نمی‌تواند از فلاش‌های خارجی استفاده کند، اما نکته جالب در مورد فلاش داخلی این است که می‌توانید نوک آن را به سمت بالا ببرید تا از فلاش جهشی استفاده کنید.

از نظر سهولت استفاده با دکمه ها، Panasonic Lumix DMC-TZ110 یکی از بهترین دوربین های موجود در بازار است. تقریباً هر چیزی که از دکمه های مختلف روی بدنه این دوربین می بینید قابل برنامه ریزی و سفارشی سازی است. 4 دکمه فیزیکی دوربین و 5 دکمه مجازی که در کنار صفحه نمایش ظاهر می شوند را می توان به راحتی از منوی دوربین برنامه ریزی و سفارشی کرد و عملکرد آنها مطابق با نیاز شما تغییر می کند. همچنین می توانید شماره گیری بالایی و حلقه را در جلوی دوربین (که در اطراف لنز قرار دارد) برنامه ریزی کنید. این دوربین از نظر شخصی سازی بهترین دوربین کامپکت بازار محسوب می شود.

این دوربین از سنسور 1 اینچی 20.1 مگاپیکسلی بسیار حساس با فناوری MOS (بر اساس همان سنسورهای CMOS) استفاده می کند. این سنسور در انحصار دوربین های پاناسونیک است و حساسیت آن از ISO 125 به 12800 قابل افزایش است البته در حالت توسعه یافته از 80 تا 25600 متغیر است. اما دستیابی به حساسیت بالاتر تنها مزیت همکاری بین پردازنده و سنسور پیشرفته دوربین Panasonic Lumix DMC-TZ110 نیست.

هماهنگی این دو در یافتن فوکوس، به ویژه روی سوژه های متحرک و گرفتن تصاویر بسیار واضح در دیافراگم بسته بسیار عالی است. پردازنده Venus Engine در این دوربین می تواند تا 10 فریم در ثانیه با وضوح کامل 20 مگاپیکسل فیلمبرداری کند. حداقل سرعت عکاسی دوربین پاناسونیک TZ110 می تواند به 60 ثانیه (یک دقیقه نوردهی کامل) برسد که برای عکاسی در نور بسیار کم با دیافراگم بسته بسیار مناسب است.

یکی از نقاط قوت دوربین پاناسونیک TZ110 حالت عکاسی 4K آن است. این حالت به تنهایی شامل سه حالت مختلف عکسبرداری است. نکته مهم برای همه حالت های عکاسی در این شرایط، ثبت تصاویر با وضوح 8K است. رزولوشن 8K یا 8 مگاپیکسل برای چاپ عکس در سایزهای بزرگ (مثلاً با اندازه یک نقاشی دیواری 50 در 70 سانتی متر) عالی است و از این نظر می توانید کاملاً به چاپ و استفاده از این موقعیت های عکاسی اعتماد کنید.

یکی از ویژگی های عالی حالت عکاسی 4K این دوربین، امکان استفاده از Post Focus است. در این حالت دوربین به کمک سیستم فوکوس 49 نقطه ای خود که Light Speed ​​AF نامیده می شود می تواند 30 عکس متوالی در مدت 1 ثانیه بگیرد و همه آنها از نوع تشخیص فاز هستند. این 30 عکس دقیقا یکسان هستند و تنها چیزی که در آنها تغییر می کند نقطه کانونی دوربین است.

این دوربین قابلیتی به نام زوم هوشمند نیز دارد که نوعی زوم دیجیتال است که از درون یابی پیکسلی تصویر استفاده می کند و می تواند زوم کلی دوربین را تا دو برابر افزایش دهد. بنابراین حداکثر مقدار زوم دوربین بدون افت کیفیت معمول در دوربین های زوم دیجیتال به 20 برابر یا 20 برابر می رسد. این مقدار زوم برای عکاسی از فواصل بسیار دور استفاده می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-TZ110" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین عکاسی پاناسونیک Panasonic Lumix DMC-TZ110"، کلیک کنید.