تامین بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

تامین بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه - خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پیشتاز، دکتر زینب جوانمردی عصر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه مشکلی از بابت کمبود دارو در مرز شلمچه وجود ندارد، اظهار کرد: با پیگیری‌های این معاونت از ابتدای سال و با همکاری و حمایت‌های سازمان غذا و دارو کشور جهت اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و با حمایت‌های همیشگی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی آبادان، تمامی اقلام دارویی، سرم و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تأمین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت به عنوان انبار پشتیبان در پشت مرز نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: از آغاز به کار خدمات‌رسانی در اربعین امسال تا کنون، اقلام دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز به واحدهای مختلف بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی، اعم از داروخانه شبانه‌روزی، فوریت‌های پزشکی، معاونت بهداشت، معاونت درمان و دفتر پرستاری و بسیج جامعه پزشکی تحویل گردیده و تعداد یادشده نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دکتر جوانمردی افزود: به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام تأمین می‌شوند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اقلام دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز داروخانه شبانه‌روزی از صبح روز ۱۴ مرداد به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز کامل داروخانه، از تاریخ ۱۵ مرداد داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسماً کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه بیان کرد: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز بر اساس نسخه دارویی به زائران عزیز به طور رایگان ارائه می‌دهد که تا کنون حدود ۹ هزار نسخه ثبت شده و این تعداد نسبت به بازه زمانی مشابه در اربعین سال گذشته، افزایش قابل توجهی داشته است.

دکتر جوانمردی اظهار کرد: راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی از اربعین سال ۱۴۰۱ آغاز شده که امسال برای دومین سال پیاپی با اضافه شدن سیستم HIS بیمارستانی و سامانه‌های بیمه گر در داروخانه شلمچه، انباردار و مسئول HIS این معاونت به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج اقلام دارو و ملزومات مصرفی و ثبت نسخ در داروخانه حضور دارند.

وی افزود: از نکات مهم نحوه‌ی ارائه ی خدمات داروخانه شبانه روزی مرز شلمچه در اربعین امسال و برای اولین بار، ثبت انواع اقلام دارو و سرم ملزم به ثبت بارکد اصالت کالا در سامانه تیتک است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: داروسازان، دارو یاران و پرسنل داوطلب و پرتلاش معاونت و نیروهای پشتیبانی اعم از امور اجرایی، عمومی، خدمات، نقلیه و … در هر دو شیفت صبح و شب به طور ۱۲ ساعته در طول شبانه روز در داروخانه فعالند تا بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تامین بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تامین بیش از ۵۰۰ هزار قلم دارو و ملزومات پزشکی در شلمچه – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.