تولید و اشتغال فوریت نظام است – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

تولید و اشتغال فوریت نظام است - خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پیشتاز، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو عصر شنبه در نشست با مسئولان شهرک‌های صنعتی در اردبیل، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال‌های متمادی است که شعار سال را با محوریت اقتصاد نامگذاری می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد همچنان فرآیند تولید و اشتغال با نقص و فقدان برخی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های درست روبه‌رو است.

وی ضرورت بها دادن به تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید را در مسیر پیشرفت روزافزون کشور یادآور شد و تصریح کرد: دستگاه قضا نیز حمایت از واحدهای تولیدی را در چارچوب مقررات و قوانین جز اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مدیران دلسوزی را در شهرک‌های صنعتی و مجموعه حمایتی در این زمینه داریم که تلاش می‌کنند تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی یکی پس از دیگری رفع شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو عملکرد شهرک‌های صنعتی استان را در ۲ سال اخیر مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و افزود: شهرک‌های صنعتی در حقیقت کانون‌های سرمایه‌گذاری بوده و نقش مهمی را در ارتقای تولید و اشتغال دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را به عنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم چرا که امروز محدودیتی را در تأمین و تحویل زمین‌های صنعتی شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو به اقدامات مدیریت استانی در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: با شناختی که از سوابق مدیریتی شهرک‌های صنعتی وجود دارد، شبانه‌روز تلاش بر رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از آنها است.

وی اضافه کرد: باید برنامه‌های شهرک‌های صنعتی به نحوی باشد که در کنار حمایت از کارآفرینان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، افزایش رضایتمندی صاحبان واحدهای تولیدی نیز فراهم آید.

حجت‌الاسلام کثیرلو بیان کرد: حمایت از تولید و انجام اقدامات پیشگیرانه همواره مورد تاکید دستگاه قضا است و از سرمایه‌گذاران واقعی نیز بر اساس شاخص‌های قانونی حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل رویکرد اصلی شهرک‌های صنعتی را به عنوان یک مجموعه توسعه‌گر با نگاه تعاملی و حمایت از واحدهای تولیدی یادآور شد و تصریح کرد: در ۲ سال گذشته برنامه‌های مختلفی در حمایت از این مجموعه‌ها انجام شده و ما نیز به نوبه خود بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری را نسبت به توسعه صنعتی استان انجام می‌دهیم.

در این نشست مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل نیز به شکل‌گیری ستاد تسهیل و کمیته حمایت قضائی از واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال است که کمبود زمین صنعتی مهمترین چالش این مجموعه است.

هاشم علایی افزود: برای ایجاد بسترهای سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری همه‌جانبه سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان هستیم تا تملک اراضی جدید و توسعه شهرک‌های صنعتی انجام شود.

وی بیان کرد: در کنار تحقق شعار سال، ما از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی حمایت می‌کنیم تا در یک شرایط بهتر و مطلوب‌تر توسعه‌ای بتوان کارها را به شکل درست و صحیح به پیش برد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید و اشتغال فوریت نظام است – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید و اشتغال فوریت نظام است – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.