دومین همایش راهبرد ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان برگزار شد

دومین همایش راهبرد ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری پیشتاز استان سمنان در این همایش به ظرفیت ها و معرفی دانشگاه سمنان پرداخت و گفت :مدرسه عالی تکنولوژی سمنان در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع در سال ۵۳ با ۵۸ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۶۷ به مجتمع آموزش عالی تبدیل و در سال ۱۳۷۲ به دانشگاه سمنان ارتقاء پیدا کرد .

دکتر سعدالدین افزود : در حال حاضر فضای دانشگاه سمنان حدود ۸۰۰ هکتار  است و دارای پردیس های مختلف و ۲۲ دانشکده است و به دانشگاه مادر و معین استان سمنان تبدیل شده است .

رئیس دانشگاه سمنان گفت : در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دانشجوی ایرانی و حدود یک هزار و ۷۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه سمنان تحصیل می کنند .

دکتر سعدالدین تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه را ۴۰۰ عضو هیات علمی ثابت  اعلام کرد و گفت : حدود ۵۰ محقق پسادکتری در دانشگاه سمنان در حال فعالیت داریم .

به گفته وی ، دانشگاه سمنان جزء معدود دانشگاه های دارای پارک علم و فناوری است و این مجموعه دارای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور مختلفی است که فارغ التحصیلان ما می توانند در این پارک مشغول به کار شوند .

 معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان نیز در این همایش گفت : به منظور رفاه حال دانشجویان غیر بومی تسهیلات خوابگاهی دانشگاه سمنان از یک سال به چهار سال رسیده است و همه دانشجویان روزانه می توانند در مدت تحصیل خود از خوابگاه بهره مند شوند .

دکتر اشکان جبلی جوان افزود : همچنین به منظور رفاه و سلامت دانشجویان سالن های بدنسازی در مجموعه های خوابگاهی و پردیس دانشگاه راه اندازی شده است و بخش ورزش های دیجیتال و فناورانه نیز راه اندازی خواهد شد .

وی با اشاره به فعالیت مرکز بهداشت و اداره مشاوره در این دانشگاه تصریح کرد : از پیشتاز امسال همزمان با حضور دانشجویان متخصصان پوست ، دندانپزشکی و تغذیه با نرخ کمتر از بیرون دانشگاه به ارائه خدمات خواهند پرداخت .

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه سمنان  از فعالیت بیش از ۶۰ انجمن در این دانشگاه خبر داد و گفت : با آغاز سال تحصیلی چهار تا پنج هزار دانشجو در این انجمن ها مشغول فعالیت می شوند و در ارتباطی که با پارک علم و فناوری دارند به مهارت آموزی مشغول می شوند تا بعد از فارغ التحصیلی به راحتی وارد بازار کار شوند .

به گفته دکتر جبلی ؛ در جمع بندی خدمات دانشجویی دانشگاه سمنان اخیرا موفق شد در ردیف ۵ دانشگاه بزرگ کشور قرار گیرد .

دکتر رفعی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نیز در این نشست از اضافه شدن رشته های هتلداری ، ایمنی و مددکاری اجتماعی در مقطع کارشناسی خبر داد .

دکتر دری گیو مدیر امور آموزشی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم  با بیان اینکه به منظور معرفی دانشکده های و قابلیت های دانشگاه سمنان، این دانشگاه اجرای طرح گردون را پیش بینی کرده است گفت :این طرح در فصل پاییز آغاز شد و در طول سال تحصیلی گذشته  ۲۴ دوره طرح گردون  به منظور آشنایی دانش آموزان با بخش های مختلف دانشگاه سمنان برگزار شد .

در این همایش دبیران برگزیده شهر سمنان به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و درباره انتخاب رشته تحصیلی مناسب به منظور بهره مندی از آینده شغلی بهتر داوطلبان هم اندیشی شد .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دومین همایش راهبرد ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دومین همایش راهبرد ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان برگزار شد"، کلیک کنید.