سرطان خون، شایع‌ترین سرطان در کودکان سمنانی

سرطان خون، شایع‌ترین سرطان در کودکان سمنانی

به گزارش خبرگزاری پیشتاز استان سمنان ،احترام اردستانی با اشاره به اینکه انجمن امداد بیماران سرطانی ۴۴۰ بیمار تحت‌پوشش دارد، گفت: این انجمن به ۴۴ کودک،۱۶۰ مرد و بیش از ۲۰۰ زن سرطانی خدمات ارائه می‌دهد.

 مدیرعامل انجمن امداد بیماران سرطانی کومش سمنان در ادامه افزود: این انجمن به بیماران سرطانی در سطح استان در زمینه‌های پرداخت هزینه‌های درمانی، دارویی و تحصیلی کمک می‌کند.

وی از فراوانی بالای سرطان‌های سینه در زنان و سرطان روده و پروستات در مردان استان سمنان خبر داد.

اردستانی با اشاره به فراوانی سرطان خون در کودکان سمنانی، اظهار کرد: بخشی از کودکان تحت‌پوشش به سرطان‌های چشم، گوش، فک و.. مبتلا هستند که بیش‌تر آن‌ها از خانواده‌های نیازمند هستند و این انجمن هزینه درمانی کودکان مبتلا به سرطان را از صفر تا صد پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرطان در صورت تشخیص زودرس قابل‌درمان است، گفت: اگر بیماران مراجعه به‌موقع به پزشک داشته و بیماری‌ به‌هنگام  تشخیص داده شود، تا حد زیادی می‌توان به درمان آن امیدوار بود. اردستانی همچنین تصریح کرد: افرادی که مبتلا به سرطان سینه می‌شوند با تشخیص و مراجعه زودهنگام درمان قطعی خواهند شد که در سمنان خوشبختانه اکثر این بیماران درمان شده‌اند.وی با اشاره به اینکه سرطان اجزای داخلی بدن که نامحسوس هستند  فرد مبتلا دیرتر متوجه علائم آن خواهد شد، اظهار کرد: اکثر سرطان‌های داخلی مانند سرطان فک، غدد در کمر و… که علائم آشکاری ندارند به‌هنگام تشخیص داده نمی‌شود.اردستانی در ادامه افزود: سرطان روده با توجه‌ به شرایط و علائم بیمار زودتر تشخیص داده می‌شود که با جراحی قسمت مبتلا به سرطان برداشته می‌شود.این مقام مسئول با اشاره به اینکه سمنان مرکز پیشرفته‌ای برای شیمی‌درمانی ندارد، اظهار کرد: بیماران سرطانی می‌بایست برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند و این موضوع سبب تحمیل هزینه‌های بیشتر بر بیماران می‌شود.وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع سرطان سمنان، گفت: با راه‌اندازی این مرکز بسیاری از مشکلات بیماران سرطانی استان سمنان حل و بیماران سریع‌تر درمانشان را پیگیری خواهند کرد. اردستانی همچنین تصریح کرد: زمانی‌ که مراحل درمانی بیماران سرطانی در داخل استان انجام می‌شود از لحاظ روانی آرامش بیشتری را احساس کرده و استرس‌های آن‌ها کم می‌شود.وی با بیان اینکه خانواده‌های بیماران سرطانی از لحاظ روحی در فشار هستند، اظهار کرد: همه باید دست در دست هم دهیم تا باری از دوش خانواده‌های مبتلا کم کنیم.اردستانی با تأکید بر اینکه در راستای پیشگیری از سرطان باید مدیریت‌های لازم انجام شود، بیان کرد: با همکاری با مرکز بهداشت، علوم پزشکی، فرماندار و استانداری کلاس‌ها و همایش‌هایی برای اطلاع‌رسانی این بیماری برگزارمی‌شود که شهروندان با شرکت در غربالگری‌ها از این بیماری آگاه خواهند شد.  به گفته این مقام مسئول، با افزایش اطلاعات و آگاهی‌بخشی در خصوص این بیماری و همچنین فرهنگ‌سازی می‌توان از بروز و شیوع سرطان جلوگیری کرد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرطان خون، شایع‌ترین سرطان در کودکان سمنانی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرطان خون، شایع‌ترین سرطان در کودکان سمنانی"، کلیک کنید.