صنعت نفت در هیچ دوره ای همانند دولت سیزدهم شاهد جهش و تحول نبوده است

صنعت نفت در هیچ دوره ای همانند دولت سیزدهم شاهد جهش و تحول نبوده است

وزیر نفت با تاکید بر اینکه همه هم وغم رییس جمهوری شهید مردم بودند، گفت: در همه دوره های پس از انقلاب، تحولات مطلوبی در صنعت نفت رقم خورد اما هیچ دوره ای مانند دولت سیزدهم، چنین جهش و تحولی در صنعت نفت محقق نشده است.

به گزارش پیشتاز، جواد اوجی شامگاه سه شنبه (یکم خرداد) در برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره ابعاد شخصیتی خادم الرضا، سیدابراهیم رییسی، رییس جمهوری شهید ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده «شهید جمهور» و همراهان در حادثه ناگوار رخ داده، بیان کرد: سابقه آشنایی بنده با رییس جمهوری پیش از دولت، محدود به فعالیت هایی در حوزه آستان قدس رضوی بود اما بیشترین آشنایی در دولت سیزدهم رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهوری با خلوص نیت کار می کرد و همه هم وغم رییس جمهوری شهید مردم بودند، افزود: اخلاص، تواضع، اعتقاد راسخ به سنت ها و وعده الهی، توکل به خدا و ایمه اطهار، عمل گرایی و داشتن روحیه فساد ستیزی، تقوا و خستگی ناپذیری از ویژگی های بارز شخصیتی رییس جمهوری شهید بود.

وزیر نفت با بیان اینکه 35 سال در این صنعت در بخش های مختلف آن فعالیت داشته است اما شخصی با روحیه کاری شهید رییسی ندیده بود، گفت: در سفرهای مختلف به ویژه سفرهای خارجی که مدت پرواز هم طولانی بود، بلافاصله پس از رسیدن به مقصد، نشست ها و مذاکرات را آغاز می کرد و استراحت برای رییس جمهوری معنایی نداشت.

اوجی با اشاره به اینکه سفر صبح روز یکشنبه به همراه رییس جمهوری به تبریز ادامه داد: بنا بود بهره برداری از طرح های پالایشی به پالایشگاه تبریز ظهر روز یکشنبه با حضور رییس جمهوری انجام شود که متاسفانه حدود ساعت 14 و 30 دقیقه مطلع شدیم بالگرد رییس جمهوری شهید دچار حادثه شده است.

شهادت رییس جمهوری یادآور زمان از دست دادن پدرم بود

وی سفر به تبریز را سفری بسیار سختی دانست و تصریح کرد: این اتفاق برای من یادآور زمانی بود که پدرم را از دست دادم. امیدوارم رهرو راه رییس جمهوری شهید باشیم و بتوانیم خواسته های ایشان از وزارت نفت را محقق کنیم.

وزیر نفت یادآور شد: رییس جمهوری در سفر آخر، پس از پرواز به تبریز، جویای اوضاع صادرات نفت و وصول مطالبات درآمدهای نفتی بودند و بنده هم گزارش کامل را ارایه کردم.

اوجی درباره نگاه و انتظارهای خادم الرضا از صنعت نفت گفت: سالیان زیادی در این صنعت فعالیت کرده ام، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در همه دوره ها اتفاق های مطلوبی در این صنعت رقم خورده و کارهای فراوانی شده است اما در دولت مردمی دکتر رییسی، شاهد تحول و جهشی در اجرای پروژه های صنعت نفت، صادرات، توسعه میدان های نفت و گاز، توسعه صنایع پایین دست، استفاده از توان داخل و توجه ویژه به موضوع مسیولیت اجتماعی بودیم.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری شهید در هر بخشی از صنعت نفت از بالادست تا پایین دست، خواهان مشارکت مردمی بودند، بیان کرد: رییس جمهوری در ماه های ابتدایی دولت، در هر سفر استانی که مشعل ها را در تاسیسات می دیدند، ناراحت می شدند و دستور جمع آوری هرچه زودتر آنها را می دادند.

وزیر نفت ادامه داد: 11 میلیون و 500 هزار مترمکعب گازهای مشعل تا پایان سال 1402 جمع آوری شد که بخش زیادی از آن خوراک صنایع پایین دست شد و این رقم تا پایان امسال به 30 میلیون مترمکعب در روز می رسد.

بخش اعظم جهش صادرات نفت ایران به دلیل سفرهای خارجی رییس جمهوری بود

اوجی، ناترازی انرژی، بهینه سازی مصرف انرژی و توسعه میدان های نفت و گاز به ویژه میدان های مشترک را از دغدغه های رییس جمهوری دانست و افزود: رییس جمهوری شهید در نشست های مختلف، روند اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری ها در صنعت نفت را جویا می شد و بر افزایش تولید، صادرات، اشتغالزایی و عایدات آنها برای کشور تاکید می کرد.

وی تصریح کرد: رییس جمهوری شهید بر اجرای صنایع پایین دستی پتروشیمی در مناطق کم برخور تاکید داشت تا مردم محروم نیز از محل پروژه ها بهره مند شوند.

وزیر نفت در یادآوری خاطره ای از رییس جمهوری شهید گفت: طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی که 20 سال قرارداد آن دست به دست می شد و در آن کاری انجام نشده بود، در این دولت به سرانجام رسید، قرار بر این بود که در روز بهره برداری با حضور رییس جمهوری، تولید به دلیل مسایل امنیتی متوقف شود اما ایشان اعلام کرد که اجازه ندارید حتی یک دقیقه تولید را متوقف کنید.

اوجی ادامه داد: رییس جمهوری در سفرهایش به ماطق مختلف یش از 10 بازدید از تاسیسات نفتی داشت، با همه متخصصان و دست اندرکاران نشست برگزار و گفت وگو می کرد و از وزارت نفت خواسته بود اجازه مهاجرت نخبگان را ندهید که به این منظور بیش از 900 نیروی متخصص و فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت جذب شدند.

وی درباره نگاه رییس جمهوری و شهید امیرعبدالهیان برای توسعه دیپلماسی انرژی تاکید کرد: مذاکراتی مطلوب در سفرهای خارجی رییس جمهوری محقق و با انجام این سفرها، زمینه توسعه همکاری ها و دیپلماسی اقتصادی و انرژی فراهم می شد.

وزیر نفت تصریح کرد: بخش اعظم جهش صادرات نفت ایران به دلیل سفرهای خارجی رییس جمهوری شهید انجام شد که زمینه لازم را با ارایه توانمندی ها و ظرفیت های ایران آماده و اعتماد لازم را ایجاد می کردند.

اوجی ادامه داد: پس از هر سفر خارجی رییس جمهوری، شاهد آغاز و گسترش صادرات نفت یا فرآورده های نفتی و یا  محصولات پتروشیمی و خدمات فنی مهندسی بودیم.

ادامه دارد . . .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صنعت نفت در هیچ دوره ای همانند دولت سیزدهم شاهد جهش و تحول نبوده است" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صنعت نفت در هیچ دوره ای همانند دولت سیزدهم شاهد جهش و تحول نبوده است"، کلیک کنید.