طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد

طوفان بریل در پی رسیدن به تگزاس نزدیک به ۳ میلیون نفر را بدون برق گذاشته و به مرگ چهار نفر منجر شده است.

به گزارش پیشتاز، این طوفان قدرتمند که دوشنبه صبح به تگزاس رسید با باران سنگین و باد شدید همراه بوده است و پس از رسیدن به ساحل به طوفانی استوایی تبدیل شد.

مقام‌های محلی هشدار داده‌اند سرعت باد، ویرانگر است و میزان بارندگی به ۳۸ سانتیمتر خواهد رسید که در پی آن خطر سرریز آبراه‌ها و بالا آمدن آب های زیرزمینی وجود دارد.

همچنین بیش از ۱۱۰۰ پرواز در بزرگترین فرودگاه «هیوستون» لغو شده‌اند.

دفتر فرماندار ایالتی از ساکنان این ایالت خواسته است این طوفان را که پیش‌تر ۱۰ نفر را نیز در منطقه کارائیب کشته است، دست کم نگیرند.

در تگزاس یک مرد ۵۳ ساله در پی سقوط یک درخت روی سقف خانه‌اش به دلیل وزش شدید باد کشته شد. همچنین در بخش دیگری از هریس کانتی یک زن ۷۴ ساله نیز در حادثه‌ای مشابه جان خود را از دست داد.

کارشناسان هواشناسی می گویند در تگزاس وزش طوفانی از این دست در ماه ژوئیه نادر است.

طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد

ساحلی بودن هیوستون خطر جاری شدن سیل در آن را افزایش می‌دهد.

وزش باد در هیوستون به ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و در مناطقی تنها ظرف چندین ساعت حجم زیادی باران باریده است.

انتظار می‌رود با حرکت طوفان به سوی شمال و شمال غربی از قدرتش کاسته شود اما خطر باران سنگین و سیل ناگهانی هنوز جدی است.

بیش از ۲.۷ میلیون خانوار در تگزاس بدون برق هستند. در فرودگاه بین المللی «بوش»، بزرگترین فرودگاه هیوستون، ۱۰۹۷ پرواز لغو شده‌اند.

با حرکت طوفان، مقام‌های محلی برای بخش‌های دیگری از هیوستون هشدار صادر کرده‌اند.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا به ساکنان منطقه بیگارد هشدار داد که پناه بگیرند و به اتاق‌های داخلی و پایین‌ترین طبقات ساختمان بروند.

طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد

به گزارش بی بی سی، پیشتر در شهر گالوستون در جنوب شرق هیوستون نیز دستور تخلیه داوطلبانه برخی مناطق صادر شده بود.

پیش بینی شده در برخی مناطق گالوستون، آب های زیرمینی به بالای سطح زمین برسند.

«مایکل برنان»، مدیر مرکز ملی طوفان ایالات‌متحده (ان اچ سی) به شهروندانی که در مسیر طوفان بریل زندگی می‌کنند، هشدار داده است که شرایط خطرناک حتی پس از عبور کانون بریل از این منطقه ادامه خواهد داشت.

به گفته او، خطر سیل ناگهانی در سراسر ساحل تگزاس جدی است.

«دن پاتریک کفیل»، فرماندار تگزاس نیز از مردم خواسته که این «طوفان جدی» را دست کم نگیرند.

بنادر کروپوس کریستی، هیوستون، گالوستون، فری‌پورت و تگزاس سیتی همگی بسته شده‌اند و همین به معنای توقف موقت صادرات از این منطقه است.

طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد

در همین حال، روز شنبه مقام‌های محلی رفوجیو کانتی در شمال گالوستون با اشاره به ظرفیت کم نیروهای امداد اضطراری و ضعف زیرساخت‌های منطقه در پی طوفان هاروی در سال ۲۰۱۷، دستور تخلیه اجباری منطقه را صادر کردند.

بیش از ۲۵۰۰ نفر از نیروهای امداد اضطراری از جمله گارد ملی تگزاس، برای شرکت در عملیات نجات در پی طوفان بریل در حال آماده باشند.

انتظار می‌رود بریل اواخر این هفته به سمت شرق و طرف ایالت‌های مرکزی از جمله می‌سی‌سی‌پی حرکت کند.

یکی از احتمالات این است که در این مسیر، طوفان بدون رسیدن به مرکز و غرب تگزاس که در حال حاضر با خشکسالی شدید روبرو هستند، به حرکت خود ادامه دهد.

به گفته ان اچ سی، این طوفان نه‌ تنها بسیار قوی است بلکه یکی از زودهنگام‌ترین طوفان‌های درجه پنج است که در اقیانوس اطلس ثبت می‌شود.

طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد

این طوفان قدرتمند در چند روز گذشته به مناطق بسیاری در جزائر کارائیب و مکزیک خسارت جدی وارد کرده است.

با اینکه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد تغییرات اقلیمی‌ مستقیما موجب ایجاد طوفان‌ های بیشتر شده‌اند، اما این تغییرات در ایجاد طوفان‌های بسیار پرقدرت بیشتر دخیل هستند و همین‌طور موجب بارش‌ های بسیار سنگین‌تر می‌ شوند.

«ریک اسپینارد»، مدیر آژانس هواشناسی نوا در کنفرانسی خبری در ماه مه گفت: فصل طوفان امسال، بسیار غیرعادی خواهد بود.

با ضعیف شدن پدیده اقلیمی‌ ال نینو و احتمال عوض شدن آن در ادامه سال با پدیده ال نینا، شرایط آب و هوایی مناسب‌تری برای ایجاد این طوفان‌ها فراهم خواهد کرد.

طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد

کارشناسان با اشاره به نقش فعالیت‌های بشر در تشدید پدیده‌های اقلیمی خاطر نشان می‌کنند دمای زمین از زمان شروع عصر صنعتی تاکنون ۱.۱ درجه گرمتر شده و اگر کشورها به شدت از تصاعد گازهای گلخانه‌ای کم نکنند، روند گرمایش ادامه خواهد یافت.

در همین حال، داده‌های جدید نشان می‌دهد جهان در ۱۲ ماه متوالیِ اخیر دمای ۱.۵ درجه سانتیگراد بیشتر از میانگین دمای قبل از عصر سوخت‌های فسیلی را تجربه کرده است.

پایان خبر پیشتاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طوفان «بریل» در آمریکا قربانی گرفت/ برق میلیون‌ها مشترک قطع شد"، کلیک کنید.