ماجرای زایران پاکستانی اربعین که از عراق برنگشتند

در یک نشست خبری مطرح شد؛

ماجرای زایران پاکستانی اربعین که از عراق برنگشتند

در نشست خبری ستاد مرکزی اربعین مسایل آیین پیاده روی اربعین در سال گذشته ارزیابی شده و برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در سال جاری برنامه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری پیشتاز نشست خبری ستاد مرکزی اربعین صبح امروز دوشنبه 20 فروردین در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست استانداران و نمایندگانی از استانداری استان های مرزی و پرتردد در ایام اربعین مثل کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و… به صورت برخط با این جلسه ارتباط گرفتند و اولویت های استان ها و نیازمندی های خود برای برگزاری هرچه بهتر پیاده روی اربعین را مطرح کردند.

در ادامه نماینده استان سیستان و بلوچستان نیز به جلسه متصل شد و درخواست های این استان را عنوان کرد. وی در بخشی از صحبت هایش با اشاره به مشکلات به وجود آمده در سال گذشته و سیل ورود زایران پاکستانی به این استان برای رسیدن به عراق گفت: یا با کشور پاکستان هماهنگ شود یا با بخش خصوصی هماهنگ شود و به ما اجازه دهند اتوبوس تهیه کنیم تا زایران را به سمت عراق ببریم. سال گذشته بیش از 80 هزار زایر از این استان به سمت عتبات رفت، اما وضعیت انتقال مناسب نبود. ما درخواست داریم که شرایط برای انتقال زایران تسهیل شود.

سید مجید میراحمدی که مدیریت جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این درخواست نماینده استان سیستان و بلوچستان گفت: اخیرا مشخص شده بخشی از زایران پاکستانی که سال گذشته از ایران به عراق رفتند، این کشور را ترک نکردند و برای کار در آنجا ماندند. به همین دلیل شاید عراق دیگر از مرز های زمینی این زایران را نپذیرد. ضمن اینکه انتقال 2000 کیلومتری این زایران از شرق تا غرب کشور بسیار سخت است. اما اگر قرار شد زایران پاکستانی از طریق زمینی به عراق بروند باید با وسیله نقلیه و اتوبوس خودشان این سفر را انجام دهند و کشور ما دیگر وسیله ای برای انتقال آنها در نظر نمی گیرد.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در ادامه این جلسه گفت: پروژه های استانی که در این جلسه مطرح شد طبق روالی در حال ساخت هستند اما ان پروژه هایی که در مسیر تردد زوار هستند با سرعت بیشتری ساخته می شود. ما چند محور داریم که نیاز داریم پول این مسایل در دسترس قرار گیرد. در حال حاضر مطالبات پیمانکاران زیاد است تا بودجه در اختیار آن ها قرار نگیرد کاری انجام نمی دهند. ما پنج محور در ایلام، خوزستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی داریم که اگر در سه ماهه اول بودجه انها به دست ما برسد مشکلاتی که این استان ها در جلسات مطرح کردند را برطرف می کنیم.

 این خبر در حال تکمیل است…..

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ماجرای زایران پاکستانی اربعین که از عراق برنگشتند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ماجرای زایران پاکستانی اربعین که از عراق برنگشتند"، کلیک کنید.