متعهد به جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی اردبیل هستیم – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

متعهد به جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی اردبیل هستیم - خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پیشتاز، سید حامد عاملی شامگاه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه احداث ۳۰۰ کلاس درس با مجمع خیران استان اردبیل، اظهار کرد: انسان‌های با فضیلت دارای دو شاخصه برجسته هستند که سعی می‌کنند عمر خود را وقف آلام درد دیگران قرار داده و در کنار آن در مسیر اعتلای علم گام بردارند.

وی تصریح کرد: مجمع خیران مدرسه‌ساز و حمایت از کودکان مستمند دارای هر دو شاخصه است و به صورت منسجم در طول سال سعی می‌کنند تا در کسب هر دو فضیلت گام‌های بلند و ماندگاری را بردارند.

استاندار اردبیل اهمیت احداث مدرسه برای تحصیل شایسته و آبرومند نسل آینده را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد و گفت: در همین کلاس‌های درس انسان‌های بزرگ و مفیدی رشد پیدا کرده و نه تنها به کاهش هزینه‌های جامعه کمک می‌کنند بلکه خود مؤثر در مسیر تولید و اشتغال خواهند شد.

عاملی ضرورت تربیت نخبگان را در مسیر تولید ثروت و بهبود فرآیند اقتصادی آینده یادآور شد و افزود: هر قدر سطح آموزش افزایش پیدا کند به همان نسبت جامعه به مسیر رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد.

وی رسالت مجمع خیران مدرسه‌ساز را در کنار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خطیر و دارای اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: برای اینکه کار سراسر نور و خیر و برکت خیران به ثمر بنشیند باید زیرساخت‌های لازم را برای آنها مهیا کرده تا با منابع مالی پر خیر و برکت آنها مدرسه‌ای شایسته احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از روز اول حضور در این استان پیگیر شاخص‌های توسعه استان در حوزه‌های مختلف بودیم که در اکثر این شاخص‌ها جایگاه استان اردبیل ۲۶ و ۲۷ کشوری بوده و به هیچ وجه رضایت‌بخش محسوب نمی‌شد.

وی به کمبود ۲ هزار کلاس درس در استان به عنوان یک عقب‌ماندگی آزاردهنده اشاره کرد و گفت: باید یک‌هزار کلاس درس در اردبیل و یک‌هزار کلاس درس را نیز در سایر شهرستان‌های استان احداث کنیم تا این کمبود فضای آموزشی برطرف شود.

عاملی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز با یک هزار و ۷۰۰ کمبود تخت بیمارستانی روبه‌رو بوده که مصمم هستیم در کنار ۲ هزار تخت موجود، به این کمبودها پاسخگو باشیم.

وی احداث بیمارستان نجف زاده و یک‌هزار تختخوابی را با منابع ملی، فاینانس و ماده ۵۶ یادآور شد و بیان کرد: اخیراً یکی از خیران نیز ساخت بیمارستان تخصصی ۲۰۰ تختخوابی قلب را در اردبیل شروع کرده است.

عاملی به کمبود بزرگراهی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان داشتیم که مصمم شدیم به همین میزان بزرگراه جدید راه‌اندازی کنیم که در این زمینه ساخت و توسعه ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه شروع شده و قرار است ۵۲ کیلومتر نیز در سال‌های آینده اجرایی شود.

رئیس شورای اداری استان به رفع کمبود آب، برق و گاز در استان اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید و اقتصادی نیز بسیاری از عقب‌ماندگی‌های مزمن تاریخی را رفع کردیم چرا که ما متعهد به خدمت به مردم و انجام مسئولیت هستیم تا کاستی‌ها و کمبودها جبران شود.

وی یادآور شد: از مهرماه بساط مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز در استان برچیده می‌شود و با استفاده از ظرفیت خیران سعی خواهیم کرد تا کلاس‌های درس جدید را نیز راه‌اندازی کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "متعهد به جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی اردبیل هستیم – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "متعهد به جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی اردبیل هستیم – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.