مشاوران املاک در خراسان رضوی 8 میلیارد تومان جریمه شدند – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

مشاوران املاک در خراسان رضوی 8 میلیارد تومان جریمه شدند - خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پیشتاز، وحید داعی ظهر یکشنبه در نشست خبری با موضوع طرح های یادگار ابراهیم اظهار کرد: در دولت شهید آیت الله رییسی از 4 میلیون واحد مسکن ملی 364 هزار واحد تولید مسکن به عنوان سهم خراسان رضوی ابلاغ شد که در 4 محور در حال پیگیری است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: 168 هزار و 717 واحد در بخش مسکن حمایتی، 56 هزار و 236 واحد در بخش بازآفرینی شهری، 74 هزار و 981 واحد در بخش ارایه تسهیلات و تخفیفات به مالکان و 64 هزار واحد روستایی برای آبان 1400 تا آبان 1404 هدف گذاری شده است.

وی گفت: وجود سامانه ای که مردم بتوانند مدارک خود را بارگذاری کنند، ضروری و از جمله اهداف این طرح است. پیش از این تاریخ سامانه ای بود اما پتانسیل و هوشمندی لازم را نداشت.

داعی بیان کرد: 513 هزار نفر در خراسان رضوی ثبت نام اولیه را انجام دادند که از این تعداد 136 هزار و 143 نفر تایید نهایی شدند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: برای این منظور 4 هزار 864 هکتار معادل 134 هزار و 780 واحد تامین زمین انجام شده و 80 درصد برنامه تامین زمین را توانسته ایم در طی سه سال به نتیجه برسانیم.

وی گفت: نکته مهم برآورد تامین مالی این زمین ها است و طبق برآوردها 170 هزار میلیارد تومان ارزش زمین های تامین شده و به صورت رایگان و دولتی در اختیار مردم قرار می گیرد.

داعی در توضیحات خود ابراز کرد: از این مقدار زمین هزار و 240 هکتار از طریق الحاق بوده یعنی زمینی شناسایی، توافق و به محدوده شهری ملحق شده است. در مسکن پیشتاز کل الحاقات در استان خراسان 285 هکتار بود و مجموع الحاقات مسکن ملی 15 برابر بیشتر از مسکن پیشتاز بود.

اعلام نرخ اجاره بها به زودی در خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در خصوص ساماندهی فعالیت مشاوران املاک گفت: بعد از بازرسی از 13 هزار مشاور املاک در استان، 8 میلیارد جریمه برای آنها صادر شده است.

وی با اشاره به قانون جدید ساماندهی بازار اجاره و مستغلات، گفت: بر اساس این قانون، نرخ اجاره بها در خراسان رضوی برای سال 1403 به زودی اعلام خواهد شد.

داعی در خصوص قانون جدید اجاره بها نیز گفت: این قانون به مستاجران اجازه می دهد تا در صورت عدم توافق با موجر، به مراجع قضایی مراجعه کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در محور بازآفرینی شهری دو اقدام زیربنایی در استان انجام شد، افزود: از سال های 84 که نام بافت های فرسوده بر سر زبان ها افتاد تا ابتدای 1402 در 52 شهر محلات بافت فرسوده شناسایی شده بود. در سال 1402 44 شهر دیگر را شناسایی کنیم و در مجموع 96 شهر محلات بافت های فرسوده شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: اقدام زیربنایی دوم تهیه بسته بومی تشویقی بومی است و در همین راستا شورای عالی معماری و شهرسازی بسته 19 بندی به کل کشور ابلاغ کرد و بر اساس آن برای اثر بخشی بیشتر تولید مسکن در بافت فرسوده برای کل شهرهای استان بسته تشویقی بومی هر شهر تدوین شد.

داعی افزود: 86 شهر خراسان رضوی در سامانه ملی بازآفرینی بارگذاری شد و توانستیم رتبه اول کشور به لحاظ بسته تشویقی بومی را کسب کنیم.

شناسایی 1500 خانه خالی در مشهد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: در مجموع این دو اقدام باعث شد روند نوسازی در بافت های فرسوده شتاب بگیرد که در کشور از این نظر در رتبه دوم هستیم و برای 25 هزار و 430 واحد پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

وی گفت: هزار و 500 خانه خالی در مشهد شناسایی و به اداره کل امور مالیاتی استان معرفی شده است.

داعی عنوان کرد: در محور مسکن روستایی حدود 27 هزار 719 واحد از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کردند که امیدواریم به هدف گذاری انجام شده، برسیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: تسهیلات ساخت در حال حاضر 350 میلیون تومان در روستاها است که در این سه سال 3 و نیم برابر شده است و نرخ تسهیلات روستایی 5 درصد است.

وی درباره آخرین وضعیت مسکن ملی در استان گفت: در استان خراسان رضوی نزدیک به 60 هزار واحد در دست اجرا است که از محله فونداسیون گذشته و برخی آماده و برخی تحویل شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مشاوران املاک در خراسان رضوی 8 میلیارد تومان جریمه شدند – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مشاوران املاک در خراسان رضوی 8 میلیارد تومان جریمه شدند – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.