پایان مأموریت یک ساله شبیه‌سازی مریخ

پایان مأموریت یک ساله شبیه‌سازی مریخ

ناسا اعلام کرد، نخستین مأموریت ساختگی این سازمان برای کشف سیاره سرخ پس از گذشت ۳۷۸ روز به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری پیشتاز به نقل از اسپیس، سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا، ناسا اعلام کرد، نخستین ماموریت ساختگی این سازمان برای مریخ در هیوستون به پایان رسید و بدین ترتیب، چهار داوطلب پس از گذشت ۳۷۸ روز در ششم جولای از زیستگاه چاپ سه بعدی خود خارج شدند.

این ماموریت، نخستین مأموریت در سری CHAPEA (آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه)، در ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲۳ آغاز شد و چهار فضانورد در یک زیستگاه شبیه سازی شده به مریخ در مرکز فضایی جانسون ناسا (JSC) در هیوستون پیشتاز و موم شدند.

این چهار نفر به تازگی از زیستگاه خارج شدند و پس از ۳۷۸ روز به زندگی عادی زمین بازگشتند. کلی هستون، آنکا سلاریو، راس براکول و ناتان جونز فضانوردانی بودند که در زیستگاهی به وسعت ۱۷۰۰ فوت مربع (۱۵۸ متر مربع) با چاپ سه بعدی سکونت کردند. این زیستگاه به گونه‌ای طراحی شده بود که مانند یک منطقه محدود سیاره سرخ باشد.

این تجربیات به منظور برنامه‌ریزی ناسا برای مأموریت‌های خدمه واقعی به سیاره سرخ را که این سازمان قصد دارد آنها را در اواخر دهه ۲۰۳۰ یا اوایل دهه ۲۰۴۰ عملیاتی کند، صورت گرفته است.

این داوطلبان در مرکز شبیه‌سازی شده در هیوستون به مدت یک سال زندگی کردند تا شرایط زندگی بر روی مریخ را تجربه کنند. این افراد از دنیای واقعی جدا بودند و تمام مواد غذایی، آب و ارتباطات آنها با دنیای بیرون طبق شبیه سازی صورت گرفته انجام می‌شد.

در طول این ماموریت، داوطلبان به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی پرداختند و تاثیرات جسمی و روانی زندگی در شرایط ایزوله و تحت فشار بر روی آنها بررسی شد.

فضانوردان در این ماموریت چندین سبزیجات را برای تکمیل غذای ثابت خود پرورش و برداشت کردند، تجهیزات و زیستگاه خود را توسعه دادند و تحت استرس‌های اضافی که خدمه مریخ تجربه خواهند کرد، از جمله تاخیرهای ارتباطی، قرار گرفتند. 

ناسا از نتایج این ماموریت برای طراحی و برنامه ریزی ماموریت‌های آینده مریخ استفاده می‌‌کند و اطلاعات به دست آمده به درک بهتر چالش پ‌های پیش روی انسان در سفرهای فضایی طولانی مدت به مریخ کمک خواهد کرد.

این ماموریت مجازی به عنوان یک گام مهم در پیشرفت برنامه‌های فضایی مریخ ناسا محسوب می‌شود و نتایج آن می‌تواند بسیار با ارزش باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایان مأموریت یک ساله شبیه‌سازی مریخ" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایان مأموریت یک ساله شبیه‌سازی مریخ"، کلیک کنید.