پیش‌بینی هواشناسی؛ رگبار باران و وزش باد شدید در این نقاط

پیش‌بینی هواشناسی؛ رگبار باران و وزش باد شدید در این نقاط

به گزارش پیشتاز، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید در شرق ایران خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پیشتاز اظهار کرد: شنبه (۱۷ شهریور) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: امروز در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، ارتفاعات البرز، جنوب و شرق فارس رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: یکشنبه و دوشنبه (۱۸ و ۱۹ شهریور) در ارتفاعات البرز و سه‌شنبه (۲۰ شهریور) در برخی مناطق واقع در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: امروز و فردا در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دوشنبه و سه شنبه (۱۹ و ۲۰ شهریور) در برخی مناطق شرق و جنوب شرق و چهارشنبه (۲۱ شهریور) در نوار شرقی کشور در بعضی ساعت‌ها وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

ضیاییان همچنین گفت: از یکشنبه تا سه‌شنبه دما در نوار شمالی کشور به تدریج افزایش پیدا می‌کند. امروز دریای خزر، دریای عمان و تنگه هرمز مواج است.

او درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ شهریور) صاف و وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۲۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۹ شهریور) صاف و وزش باد، در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۹ و ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۵ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش‌بینی هواشناسی؛ رگبار باران و وزش باد شدید در این نقاط" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش‌بینی هواشناسی؛ رگبار باران و وزش باد شدید در این نقاط"، کلیک کنید.