۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان تشکیل شد

۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری پیشتاز استان سمنان ،علیرضا ابوطالبی اظهار کرد: در سه‌ ماهه نخست سال‌جاری تعداد ۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان به مساحت ۱۹۵هزارو ۶۸۰متر مربع برای متخلفین تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی افزود: در همین بازه زمانی با اخذ حکم قضایی تعداد ۱۴فقره به مساحت ۵۰۱هزار و ۶۳متر مربع از عرصه‌های منابع‌طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت از دست متخلفین خلع و رفع تصرف به اراضی ملی بازگردانده شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: براساس قانون هرگونه تغییرکاربری، تخریب‌ و تصرف و ساخت وساز غیر مجازدر اراضی که جز منابع‌طبیعی است ممنوع است، همچنین هرگونه قطع، آتش زدن، ریشه‌کن‌ کردن درختان جنگلی و گونه‌های گیاهی مرتعی ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود.
وی اهم‌ اقدامات صورت گرفته این اداره‌کل جهت جلوگیری از تخریب ، تصرف اراضی ملی و آتش سوزی می‌توان ، انجام اقدامات اطلاع رسانی ؛ فرهنگی در فضای مجازی وکلاس‌های آموزشی و ترویجی، جهت جلب مشارکت مردمی در راستای کاهش عوامل تخریب در تمام روستاهای استان با مشارکت دهیاران و اعضای شورای روستاهای استان سمنان برگزار شد.
سرهنگ علیرضا ابوطالبی در پایان اضافه کرد: در راستای پیشگیری و مقابله با هرگونه تخلف ، جرائم و حوادث مرتبط با عرصه های منابع طبیعی با تشدید گشت ، مراقب و حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه های منابع طبیعی سطح استان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار دارد و همچنین تاکید داشتند مردم بزرگوار هر گونه حوادث ، جرائم و تخلفات مرتبط با عرصه های منابع طبیعی قطع درخت و بوته ، آتش سوزی ، تخریب و تصرف اراضی ملی ، ساخت و ساز غیر مجاز ، چرای غیر مجاز و …. در راستای کاهش عوامل تخریب و برقراری تلفن ارتباط مردمی ۱۵۰۴و ۱۳۹ بصورت شبانه‌روزی برای اخذ گزارشات مردمی آماده است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان تشکیل شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۳۱ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان سمنان تشکیل شد"، کلیک کنید.