فرهنگ سازی و آموزش مهمترین اصول پدافند غیر عامل است – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار پیشتاز، مهدی نقدی ظهر دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل که با حضور اعضای در محل فرمانداری برگزار شد ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم با بیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش را مهمترین اصل رعایت اصول پدافند غیر عامل در جامعه برشمرد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل از مؤثرترین و بهترین روش‌های دفاع در مقابل تهدیدات دشمن است.

فرماندار شهرستان شفت آموزش و نهادینه کردن مفاهیم پدافند غیر عامل را در جامعه لازم و ضروری دانست و افزود: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل و تغییر باورها در مردم و مسؤولان اساسی است و امیدواریم در سایه توجه مسؤولان به پدافند غیر عامل و ارتقای سطح آگاهی مردم شاهد کاهش خسارت‌های مالی و جانی در زمان بروز بحران باشیم.

وی با بیان اینکه شناخت و درک مسؤولین درباره اهمیت پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: این شناخت به آنان کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری‌های مربوط به امنیت و حفاظت ملی، به‌درستی عمل کنند و منابع لازم را به این حوزه اختصاص دهند.

نقدی اضافه کرد: عرصه فعالیت پدافند غیرعامل کلان و متنوع است به گونه‌ای که همه زمینه‌ها از جمله زیستی، فنی، سایبری، اقتصادی، مالی، انرژی، حمل و نقل را در بر می‌گیرد.

فرماندار شفت بیان کرد: یکی از رویکردهای پدافند غیرعامل آموزش و فرهنگ‌سازی است که در صدر برنامه‌ها و به عنوان یکی از اصول اولیه و عاملی در جهت امنیت و آرامش از آن یاد کرد.

موضوع پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است

وی با بیان اینکه موضوع پدافند غیرعامل از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: این شهرستان به دلیل دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی نقش و اهمیت ویژه در پدافند غیرعامل دارد.

نقدی بر انجام کار علمی و تحقیقاتی برای شناخت عمیق و دقیق ظرفیت‌ها، تهدیدات و آسیب‌ها و فرصت‌های این شهرستان در حوزه پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: آینده پژوهی به ما کمک می‌کند که شرایط و تهدیدات آینده دشمن را بشناسیم و در مورد آنها تدبیر و برنامه ریزی کنیم.

فرهنگ سازی و آموزش مهمترین اصول پدافند غیر عامل است

وی بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها تمام توان خود را درجهت فراگیری دانش پدافند غیرعامل به کار گیرند تا کمی و کاستی‌ها در این حوزه برطرف شود.

فرماندار شفت گفت: تقویت پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی شهرستان لازم و ضروری است و در این راستا باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ۱۷ هکتار از آبندان دهستان ملاسرا ۳ هکتار دچار پوشش سنبل آبی شده است، بیان کرد: این آبندان معارض خصوصی برای مالکیت این آبندان وجود دارد که پرونده قضائی در این خصوص در حال بررسی می‌باشد.

نقدی با اشاره به اینکه از گسترش سنبل آبی در آبندان ملاسرا شهرستان شفت باید جلوگیری شود، گفت: همه نهادهای متولی به ویژه ذینفعان بومی تالاب که به عناوین مختلف از تالاب بهره‌برداری می‌کنند، در امر جمع‌آوری سنبل آبی و حذف زودهنگام گیاهان مهاجم همچون سنبل آبی درخت مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سنبل آبی یکی از ۱۰ گونه گیاهان مهاجم دنیاست که وقتی وارد اکوسیستم آبی می‌شود ظرف مدت ۲ هفته می‌تواند جمعیت خود را به میزان دو برابر افزایش دهد، تصریح کرد: یک بوته با ۲۰ گل می‌تواند سه هزار دانه تولید کند که هر دانه آن بین پنج تا ۲۷ سال می‌تواند زنده بماند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فرهنگ سازی و آموزش مهمترین اصول پدافند غیر عامل است – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فرهنگ سازی و آموزش مهمترین اصول پدافند غیر عامل است – خبرگزاری پیشتاز | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.