برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی

برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی

برادر عزیزمرفیق و همقطار شریفم علی سلیمانی وکیل دادگستری با شلیک هشت گلوله در جلوی دادگستری شهرستان جویم لارستان به قتل رسید.این عبارت گرچه کوتاه است و مختصر اما مبین درد و رنجی است جانکاه که تا اعماق وجود هر انسان آزاده ای را آزرده می کندخاصه کسانی که علی را می شناختند و با وی معاشرت داشتند. ذهن و فکرم یاری نمی کند تا از اوصاف علی سلیمانی بنویسم و آنطور که شایسته ی این رفیق قدیمی است سوگواری ام را به رشته ی تحریر درآورم و این تکلیف را به فرصتی دیگر وانهاده در این چند سطر بخشی از گلایه ها و بغض های فروخورده ی خویش و همکاران عزیزم را واگو می کنم شاید که گوش شنوایی پیدا شود!شاید این درد کهنه را درمانگری باشد!

از صدا و سیما تا تهیه کنندگان فیلم و سریال از فلان نماینده ی مجلس تا فلان مقام مسئول در دولت لاینقطع مشغول نفرت پراکنی علیه وکلا هستید و دریغ از ذره ای حمایت که پیشکشتان بادحتی برای بیان حقیقت این حرفه دریغ داریددر این سال ها کدام مقام مسئول در ستایش و تکریم این مدافعان بی دفاع چند کلامی سخن گفته است؟ کدام مرجع و نهاد حکومتی از خدمات حرفه ی وکالت اطلاع رسانی کرده است؟

تا نام و عنوان وکیل به زبانتان می آیدتمام فکر و ذکرتان به سمت حق الوکاله ی وکلا می رود بی آنکه ذره ای از سختی ها و مشقت های این حرفه بگویید! 

ظرف یکسال گذشته چند تن از همکاران شریفم را به قتل رسانده و همین یکی دو روز گذشته خبر ضرب و جرح همکاری در تهران منتشر شد و امروز خبر قتل شهادت گونه ی رفیق نازنینم علی سلیمانی آن هم جلوی دادگستری شهرستان جویم منتشر شد!واکنش شما چه خواهد بود؟هیچ!! دریغ از یک تسلیت ساده ! همدردری که خیالی است واهی! تامین امنیت وکلا که توقعی است محال ! با کدام منطق و رویه مدعی هستید که وکیل هم شان قاضی است؟!

تا به کی باید شاهد پرپر شدن همقطاران شریفمان باشیم؟

وکیلی که جز برای دفاع از حقوق مردم قدمی بر نداشته و در این طریق شریف تا پای جان پایمردی می کند و از هیچ تهدید و تعرضی ترس ندارند!چرا باید به قتل برسد؟شک ندارم خون پاک همقطاران عزیزم بر گردن کسانی است که با غرض و مقاصد شخصی علیه این حرفه دروغ پراکنی می کنند و تخم نفرت می کارند.امروز قدرت و مکنت نزد شماست اما بنا به باور قلبی امان روز حسابی هم خواهد آمد و آنجاست که باید پاسخگو باشید.

کافی است جستجویی ساده در شبکه های اجتماعی و رسانه ها کنید تا شاهد هجمه های هر روزه برخی رسانه ها که سرآمد آن صدا و سیمای مثلا ملی است علیه وکلای دادگستری و کانون وکلا باشید.

رسانه ای که به بهانه های مختلف با دعوت از کارشناسانی  که کمترین شناخت از دغدغه ها و مشکلات این حرفه ندارند با حب و بغض های تمام نشدنی بنا بر سلیقه یا سفارش های شخصی بی رحمانه با کمترین نگاه تخصصی-کارشناسی از زوایای مختلف به این حرفه ی شریف می تازند که این همه نشانه ای است بر اشاعه  اندیشه ای بی تدبیر و خارج از دایره انصاف که کورکورانه علیه نهاد وکالت تولید چالش می کند بی آنکه بدانند دستاورد این حجم از نفرت پراکنی چه خواهد بود .

علاوه بر برنامه های رسانه ی ملی برخی نمایندگان مجلس و افراد وابسته به دولت پیشین از هر سو به بهانه های غیر قابل درکوکلای دادگستری و کانون وکلا را سیبل ترک تازی هایی می کنند که هیچ منطق و دلیل موجهی برایش نمی توان یافتکافی است با نگاهی منصفانه  اقدامات و برنامه هایی که در همین چند سال گذشته از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات دولتی علیه نهاد وکالت مطرح شده رصد شود تا بسان روز هویدا شود آنچه ایشان می گویند حاصلی جز نفرت پراکنی علیه این حرفه نداشتهخروجی اش هتک حرمت وکلا و ضرب و جرح و قتل ایشان است.

وکیل دادگستری-شیراز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برای رفیق عزیزم وکیل شهید علی سلیمانی"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه