برگزاری نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی

پیشتاز/آذربایجان شرقی نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

طاهری خسروشاهی، رئیس بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: همزمان با ایام حزن انگیز ماه صفر، نشست زنان در نهضت عاشورا به منظور واکاوی و بررسی نقش زنان در قیام امام حسین علیه‌السلام توسط بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این نشست دکتر مرضیه محمدزاده، پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه مذاهب اسلامی و از چهره‌های شناخته شده عاشورا پژوهی سخنرانی خواهد کرد.

رئیس بنیاد ایرانشناسی استان افزود: بر اساس منابع تاریخی، زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند. آنها علاوه بر محافظت از کودکان و تشویق مردان جهت مبارزه با دشمن، مهمترین رسالتی که بر عهده داشتند، این بود که حوادث کربلا را برای دیگران بازگو کنند و پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند.

وی اظهار کرد: حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در این حادثه وظیفه پرستاری از امام سجاد (علیه‌السّلام) را نیز بر عهده داشت. علاوه براین سرپرستی کاروان اسرای کربلا نیز با ایشان بود. وظیفه جهادگری و مبارزه با دشمن هر چند از دوش زنان برداشته شده بود؛ اما بعضا زنان حاضر در صحنه کربلا با حضور در میدان نبرد و مبارزه با دشمن، نام خویش را برای همیشه در تاریخ ثبت کردند.

رئیس بنیاد ایرانشناسی در پایان گفت: این نشست روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۶ عصر در محل عمارت تاریخی بنیاد ایرانشناسی استان واقع در خیابان ثقه‌الاسلام، درب سرخاب، پلاک ۶۲ (خانه تاریخی شربت اوغلی ) برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی

پایان خبر پیشتاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری نشست تخصصی زنان در نهضت عاشورا در بنیاد ایرانشناسی آذربایجان شرقی"، کلیک کنید.