توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش دانش آموزی نیازمند چشم اندازی بلندمدت است

توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش دانش آموزی نیازمند چشم اندازی بلندمدت است

معاون آموزش های عمومی و مهارتی (سما) استان همدان گفت: توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش دانش آموزی نیازمند وجود چشم اندازی بلندمدت است و توسعه، نیاز به برنامه ریزی بلندمدت، جامع و استفاده از نظرات خبرگان دارد.

حمیدرضا مظاهری، معاون آموزش های عمومی و مهارتی (سما) استان همدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری پیشتاز اعلام کرد که همایش توانمندی تربیت بدنی سما پهنه غرب کشور با محور استعدادیابی ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این دوره توانمندسازی به همت معاونت سمای استان همدان با همکاری مرکز پژوهشی سنجش و تصحیح بیومکانیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان به میزبانی واحد همدان و با حضور استان های همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان با هدف بالا بردن سطح علمی و عملی دبیران تربیت بدنی برگزار شد.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی (سما) استان همدان بیان کرد: این همایش با محور استعدادیابی ورزشی طی دو روز در قالب کارگاه های پیکرسنجی روانشناسی ورزشی و ارزیابی فاکتور های جسمانی و تکواندو، ووشو، تیراندازی و کشتی برگزار شد.

مظاهری تاکید کرد: افتتاحیه مرکز استعدادیابی و ورزشی در سمای همدان می تواند کنار هنرستان ورزش که در محیط دانشگاه آزاد اسلامی برقرار است نویدبخش کشف استعداد ها ورزشی شود.

وی متذکر شد: براساس شواهد موجود برای یافتن ورزشکاران بااستعداد به خصوص در محیط مدارس کشور، روش های استعدادیابی در ورزش با حداکثر سرعت مورد استفاده قرار نگرفته و هنوز مربیان و معلمان تربیت بدنی بسیاری وجود دارند که از روش های استعدادیابی در ورزش به اندازه کافی آگاه نیستند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی (سما) استان همدان یادآور شد: فقدان درک و تسلط بر روش کاوش استعداد های ورزشی موجب می شود تا مربیان یا معلمان تربیت بدنی توجه کمتری به استعداد های ورزشی دانش آموزان نشان دهند و این شرایط موجب تاخیر در پرورش ورزشکاران موفق در کشور و در نتیجه ضعف در فرآیند استعدادپروری می شود و با شناسایی این مسیله هنرستان ورزش در سمای استان همدان اقدام به راه اندازی مرکز استعدادیابی و ورزشی کرده است.

مظاهری با اشاره به اینکه والدین می خواهند شاهد پیشرفت کودکانشان در ورزش باشند، ادامه داد: این امر مستلزم شناسایی و انتخاب افراد مستعد است که باید مهارت های جسمانی و رفتاری خاصی را در یک ورزش داشته باشند.

وی متذکر شد: توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش دانش آموزی نیازمند وجود چشم اندازی بلندمدت است و به تبع توسعه، نیاز به برنامه ریزی بلندمدت و جامع و نیز استفاده از نظرات خبرگان دارد؛ برنامه ای که با توجه به نقاط قوت و ضعف ها و توجه به فرصت ها و تهدید های موجود در مسیر دستیابی به چشم انداز مطلوب، راهبرد ها و سیاست های مناسبی را با توجه به مولفه های مربوطه و توجه داشتن به برنامه استعدادیابی در کشور های توسعه یافته طراحی و تبیین کند.

جمشید همتی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما، غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان و جمعی از مدیران سما و دبیران تربیت بدنی شرکت کننده در طرح «از پایه تا ستاره» در مراسم افتتاح مرکز استعدادیابی و ورزشی در سمای همدان حضور داشتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش دانش آموزی نیازمند چشم اندازی بلندمدت است" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توسعه استعدادیابی در حوزه ورزش دانش آموزی نیازمند چشم اندازی بلندمدت است"، کلیک کنید.