تولید سالانه ۳ونیم میلیارد دوز واکسن در موسسه رازی/معرفی دو محصول جدید دام و طیور

رئیس موسسه رازی خبر داد:

تولید سالانه ۳ونیم میلیارد دوز واکسن در موسسه رازی معرفی دو محصول جدید دام و طیور

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید سالانه ۳.۵ میلیارد دوز واکسن در این موسسه خبر داد و گفت: همین باعث ۴۰۰ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پیشتاز دکتر علی اسحاقی امروز در ادامه بازدید خبرنگاران از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست خبری که به مناسبت ۱۰۰ سالگی این موسسه برگزار شد گفت: موسسه رازی دو ماموریت تولید واکسن فرآورده های بیولوژیکی و انجام تحقیقات بنیادی را بر عهده دارد و بر اساس آمار تولید ۹۰ درصد از واکسن های کشور در این موسسه انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ نوع واکسن در این موسسه به تولید رسیده است گفت:  تولید ۳۵ درصد واکسن طیور و ۷۰ درصد واکسن های پزشکی از جمله دستاورد های این موسسه به شمار می رود.

تولید نوعی واکسن جدید برای دام

اسحاقی عنوان کرد: اکنون محققان این موسسه موفق به تولید واکسن تیلریوز مقاوم به دما شدند؛ پیش از اینها واکسن در دمای نیتروژن تولید می شد که فرایند پیچیده و سختی داشت و اکنون واکسن مقاوم به دمای آن برای دام به تولید رسید. 

تولید واکسنی جدید برای طیور

رئیس موسسه رازی با اشاره به دیگر محصول آیت مجموعه گفت: واکسن دوگانه زنده طیور از دیگر دستاورد های موسسه رازی محسوب می شود؛ این واکسن برای کلون و برونشیت سویه H۱۲۰ به تولید رسیده و برای طیور کاربرد دارد. 

رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: این موسسه با ۶ شعبه در کشور سالانه ۳.۵ میلیارد دوز واکسن تولید می کند که همین ۴۰۰ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید سالانه ۳ونیم میلیارد دوز واکسن در موسسه رازی/معرفی دو محصول جدید دام و طیور" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید سالانه ۳ونیم میلیارد دوز واکسن در موسسه رازی/معرفی دو محصول جدید دام و طیور"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه