لاوروف: به ایروان و باکو پیشنهاد شد از ۳+۳ برای دستیابی به صلح استفاده کنند

لاوروف: به ایروان و باکو پیشنهاد شد از ۳+۳ برای دستیابی به صلح استفاده کنند

وزیر امور خارجه روسیه گفت در نشست پلتفرم ۳+۳ به باکو و ایروان پیشنهاد شده که از ظرفیت های این پلتفرم برای حل وفصل مناقشه خود و دستیابی به صلح استفاده کنند.

به گزارش پیشتاز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت شرکت کنندگان در پلتفرم همکاری منطقه ای ۳+۳ قفقاز جنوبی به ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرده اند از این پلتفرم برای تکمیل توافق صلح استفاده کنند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ایران روسیه و ترکیه به همتایان خود در ایروان و باکو پیشنهاد داده اند که از پلتفرم ۳+۳ برای تکمیل کار بر روی معاهده صلح استفاده کنند به ظرفیت ها و زمینه سازی هایی که از طریق چارچوب سه جانبه روسیه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ایجاد شده بود اشاره کرد.

او همچنین در ادامه اظهارات خود پس از نشست فرمت ۳+۳ گفت روسیه تا حد نیاز ارتباط خود را با گرجستان حفظ می کند و امکان بحث درباره مسائلی در زمینه های تجارت و گردشگری وجود دارد.

لاوروف گفت: «ما با تفلیس تماس هایی داریم. سفارت سوئیس هم حافظ منافع ما در آنجاست. دیپلمات های ما در آنجا فعالیت می کنند و در صورت لزوم امکان بحث مستقیم با مقامات گرجستانی را درباره مسائل جاری خواهند داشت مسائلی که عمدتاً به تجارت گردشگری و ارتباطات مردمی مربوط می شود.»

پایان خبر پیشتاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لاوروف: به ایروان و باکو پیشنهاد شد از ۳+۳ برای دستیابی به صلح استفاده کنند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لاوروف: به ایروان و باکو پیشنهاد شد از ۳+۳ برای دستیابی به صلح استفاده کنند"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه