ژنرال آمریکایی: ترامپ فاشیست است و قصد دیکتاتوری دارد

ژنرال آمریکایی: ترامپ فاشیست است و قصد دیکتاتوری دارد

رئیس دفتر سابق «دونالد ترامپ» این رئیس جمهور سابق آمریکا را «فاشیست» خواند که با تعریف و تمجید از «آدولف هیتلر» سخن گفته و به دنبال حکمرانی همانند یک «دیکتاتور» است.

به گزارش پیشتاز «جان کلی» ژنرال بازنشسته آمریکایی که قبل از آنکه رئیس دفتر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا شود وزیر امنیت داخلی این دولت بود در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز بیان کرد: «رئیس جمهور سابق ترامپ با تعریف واژه فاشیسم در فرهنگ لغت همخوانی دارد.»

تنها ۲ هفته پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا این ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت: «فاشیسم یک ایدئولوژی و جنبش سیاسی اقتدارگرا و افراطی ناسیونالیستی است که با یک رهبر دیکتاتور خودکامه و همچنین با سرکوب اجباری مخالفان و اعتقاد به سلسله مراتب اجتماعی مشخص می شود. بی شک رئیس جمهور سابق ترامپ در چنین موقعیتی قرار دارد.»

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا در تاریخ پنجم نوامبر (۱۵ آبان) با حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور و نامزد حزب جمهوری خواه و «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات برگزار خواهد شد.

ژنرال بازنشسته آمریکایی افزود: «ترامپ مطمئنا یک اقتدارگرا است و افراد دیکتاتور را تحسین می کند. بنابراین او بی شک در تعریف کلی فاشیست قرار می گیرد.»

ستاد انتخاباتی ترامپ هنوز واکنشی به این اظهارات نشان نداده و همچنین این اولین باری نیست که یک مقام آمریکایی رئیس جمهور سابق آمریکا را با چنین واژه هایی توصیف می کند.

ژنرال «مارک میلی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا به «باب وودوارد» خبرنگار سرشناس آمریکایی در کتاب جدید این خبرنگار تحقیقی تحت عنوان «جنگ» گفته است: «ترامپ اکنون خطرناک ترین فرد برای آمریکاست که ذاتا فاشیست است. او نمی توانست تمایلات استبدادی خود را در زمان حضور در کاخ سفید کنترل کند.»

ترامپ بعد از رسیدن به ریاست جمهوری برای نخستین بار چندین ژنرال را وارد کابینه خود کرد. او ژنرال «جیم ماتیس» وزیر دفاع اسبق را که یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته است برای رهبری پنتاگون منصوب کرد و در ادامه «جان کلی» یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته دیگر را نیز به رئیس دفتری خود منصوب کرد. «مایکل فلن» و «هربرت مک مستر» ۲ مشاور امنیت ملی دولت اسبق او هم ژنرال سه ستاره هستند.

«جان کلی» به عنوان رئیس دفتر سابق ترامپ در پایان این مصاحبه تاکید کرد: «ترامپ قاعدتا رویکرد دیکتاتوری را به دولت ترجیح می دهد. او بارها در دوران حضور من از هیتلر رهبر آلمان نازی تعریف و تمجید می کرد. او بارها به من گفت که هیتلر کارهای خوبی نیز انجام داد!»

پایان خبر پیشتاز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ژنرال آمریکایی: ترامپ فاشیست است و قصد دیکتاتوری دارد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ژنرال آمریکایی: ترامپ فاشیست است و قصد دیکتاتوری دارد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه